sobota, 21 grudnia 2013

Jak poszczególne kraje podchodzą do budowy samochodów? cz.1- Niemcy i Japonia

 Jak doskonale wiadomo,samochody produkowane są w wielu krajach. Szybko zauważyć można,że każdy z tych krajów robi je jakoś inaczej. One po prostu się różnią. W tym wpisie opiszę jakie są ich różnice i jak poszczególny kraj podchodzi do budowy aut,oczywiście moimi oczami.

 Zacznijmy od tych powszechnie uważanych za najlepsze, czyli Niemieckich. Niemcy uwielbiają prestiż i niezawodność. Wystarczy spojrzeć na marki takie jak BMW, Mercedes, Audi czy nawet w ostatnim czasie Porsche, żeby przekonać się o prestiżu tych aut. Nie mówię nawet o wyposażeniu, lecz o samej renomie marki czyli tak zwanym "płaceniu za logo". Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego ceny małego,miejskiego Audi A1 zaczynają się od prawie 70tyś Złotych? Wykonanie? Na pewno, wyposażenie? Na pewno, ale przede wszystkim płaci się za to, że jest to Audi. Równie dobrze,możesz kupić Seata Ibizę, bo to to samo auto, ale przecież wolisz Audi, czyż nie? Auta z Inglostadt to stosunkowo nowa marka, a już ma renomę, a co z takim "czymś" jak BMW czy Mercedes? Tutaj pojawia się tradycja. Przez całe istnienie tych dwóch marek, tworzyli auta dla mas, dygnitarzy, polityków. Tradycje utrzymują do dzisiaj przy okazji dodając Niemiecką niezawodność i perfekcyjne wykonanie. "A co Niemcy mają z tą niezawodnością?" Myślę,że tutaj pokazuje się Niemieckie zorganizowanie jako narodu. Niemcy lubią mieć wszystko poukładane i to właśnie pokazują w swojej motoryzacji. Za to właśnie auta z za naszej wschodniej granicy są tak popularne.

                                                                             Audi A1

Przenieśmy się troche na wschód,a konkretnie do Japonii. Auta z kraju kwtinącej wiśni również są u nas cenione i całkiem popularne,mimo że nie mają tak wyrobionej renomy jak te z Niemiec. Japończycy kochają technologię,co również pokazują w swojej motoryzacji. Ciężko w to uwierzyć,ale Honda po raz pierwszy użyła swojego VTEC-a już w 1989 roku w modelu Integra. Żeby poczuć jak dawno temu to było,zaznaczę że w tamtych czasach jedną poduszkę powietrzną miały najdroższe modele Mercedesa. Tymaczasem w Japonii wymyślili system kontrolujący wznios zaworów w zależności od obrotów silnika. No geniusze. Ich zamiłowanie do technologii można zauważyć również na przykładzie Nissana GTR. Przyśpieszający jak Veyron kosztujący 5 razy mniej,bo zastosowano w nim technologię połączoną z mocnym silnikiem,ale prawie 2 razy słabszym od Bugatti. Jak wspomniałem wcześniej Japońskie marki nie mają takiej renomy jak Niemieckie,przez co nawet z tą technologią którą mają,kosztują dużo mniej,dzięki czemu są dla nich atrakcyjną alternatywą. Skąd to zamiłowanie Japończyków do technologii? Tutaj znowu pojawia sie element narodowościowy ,bo akurat większość zaawansowanych krajów Azjatyckich słynie z wysokiej inteligencji.
                                          
                          Filmik pokazujący,jakie funkcje wyświetlacza posiada nowy Nissan GTR.

 To tyle jeśli chodzi o część pierwszą mojego artykułu o różnicy w budowaniu samochodów przez poszczególne kraje. Kolejna część pojawi się w najbliższą środę, a opisze w niej,jak swoje auta robią Francuzi i Szwedzi,a także opowiem historię pewnego Włocha, który połączył sztukę z motoryzacją.

Do następnego razu!
English version: click!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz